27/07/2010 SCBCD … [done]


No cóż, przygoda z EJB i JPA zaczęła mnie już trochę nużyć. Czas najwyższy podejść do egzaminu i zdać! Jak postanowiłem, tak też uczyniłem. Nikogo nie interesuje pewnie mój wynik, a ja nie lubię się chwalić, więc powiem tylko z czego się przygotowywałem:

  1. “EJB 3 in Action”, Manning 2007. Wg mnie bardzo dobra pozycja. Większość rzeczy jasno i żetelnie wyjaśnionych. Moje podstawowe źródło wiedzy.
  2. “Pro EJB 3 Java Persistence API”, Apress 2006. Obowiązkowo przeczytać należy rozdział 5 pt. “Entity Manager”. Bardzo dobrze przedstawione wszelkie zagadnienia związane z Persistence Context, User Transactions, CMT & BMT.
  3. “Enterprise JavaBeans 30.” O’Reilly 2006. Dość przeciętnie napisane (nie zaciekawiło mnie). Zwraca jednak uwagę czytelnika na zaznajomienie się nie tylko z adnotacjami, lecz także ich odpowiednikami w deploy deksryptorze ejb-jar.xml.
  4. Sławny JSR-220. Raczej lektura do poduszki, chociaż warto na egzamin wkuć poszczególne role serwera EJB (ich funkcje w odniesieniu np. do security). W JSR sprawdzałem wszelkie informacje dotyczące działania poszczególnych metod, np. co się stanie, gdy do EntityManager.remove() podamy jako argument detached entity.
  5. uCertify.
  6. Forum Code Ranch: http://www.coderanch.com/forums/f-70/java-EJB-SCBCD.
  7. http://www.blackbeltfactory.com/gen/documents/6830028/SCBCD_study_guide.pdf – porządnie przedstawiony pełen plik ejb-jar.xml.

Na koniec życzę wszystkim powodzenia na egzaminie!

Leave a Reply

