Zabawa w administratora


Wczoraj miałem okazję zabawić się w młodego administratora Windows. Niestety moja wiedza na temat systemu firmy Microsoft, jego GUI oraz poleceń konsoli jest na tyle ograniczona, że postanowiłem odwołać się do wujka Google. Odnalazłem projekt UnxUtils (http://sourceforge.net/projects/unxutils), który udostępnia implementację Windows’ową szeregu popularnych narzędzi Linux’owych takich jak grep, ls, tail (znaleźć je można w podkatalogu usr/local/wbin). Programiki te bardzo uprzyjemniają proste czynności administracyjne. Polecam dodanie ich na ścieżkę $PATH. Przez projekt UnxUtils w dalszym ciągu nie wiem jak w Windows sprawdzić uprawnienia i właściciela danego katalogu :).

Mój backup UnxUtils (na wypadek padu SourceForge) znaleźć można tutaj.

Post odnośnie zabijania zdalnych, pozostawionych sesji Remote Desktop: http://kodethoughts.blogspot.com/2006/12/kill-remote-user-session-remotely.html.

Leave a Reply

